česky

zpět

Žiar aneb jak si užít života

De Luxe

Je sobota večer,volá mi Robin,že zítra odpoledne vyrážíme na Slovensko. Cílem našeho tripu je Ziar v Západních Tatrách - skialpinisty velice uznávaný resort,který skýtá neomezený počet možností pro freeride a backcountry. V neděli okolo půl 6 večer vyrážíme.Jako obvykle se zastavujeme v Tescu změnit peníze a nakoupit něco k jídlu.Pak nás už jen čekají asi 3hod cesty do Liptovského Mikuláše,s topením,které samozřejmě nefunguje.Asi v púli cesty mi vedoucí výpravy Robin Kaleta píše,že se asi hodinku zdrží,protože se zastavují za Majem Ligdou. Dorážíme na místo.Venku je 13°C pod nulou a my se navlíkáme do thermoprádla,neb nás čeká šest kilometru šlapání k Ziarské chatě(1325m.n.m).Nikomu se nahoru po svých moc nechce,a tak docházíme k úvaze že to vyjedem autem.Samozřejmě že nevyjedem,cca po čtyřech stech metrech začínáme hrabat,nezbývá nic jiného než couvat zpátky.V tom už doráží zbytek výpravy: Robin,Kristýnka,Pája s Romanem a Galas.Nasazujem batohy,rozsvěcíme čelovky a vyrážíme nahoru.Cesta se zdá být nekonečná,však v dáli vidíme světýlko.Je jasné,že už jen málo kroků nás dělí od odpočinku.Shazujeme batohy,Robin obstaráva nocleh,cestu splachujeme Beerem,jde se spát.

Ráno se probouzíme,dáváme si snídáni.Po snídani se házíme do gala.Robin vysvětluje plán,zapínáme pípáky a vyrážíme!Počasí se nedá nic vytknout.Azurko,slunce nám páli do zad a my šlapem nahoru. Robin vybírá line,kterou pojedem.Po dosti náročném výstupu nasazujeme lyže a go!Každý si užívá prašan,Sláva fotí,dojíždíme k dalšímu žlebu.Někteří jsou už unaveni a proto se vracejí na chatu.Zbývá však asi hodina do tmy. Já,Robin,Billo,Roman,Buko a Kristýnka se rozhodujeme vyšlápnout ještě jeden žleb.Konečně jsme nahoře!Samým úžasem se kocháme západem slunce nad Roháči.Robin jede jako první.My s otevřenou pusou jen zíráme na tuto Freeridovou Star.Svojí line zakončil perfektním poletem ze skály.Dole všichni svou jízdu zhodnocují,já si dávám 360 přes kámen a dlouhými oblouky si to prášíme k chatě.Všichni jsou nadšení,dáváme sprchu,objednáváme jídlo a následuje zábavný večer v podobě piva a stolních her.Díky Slávovi jsou všichni veselejší.Hraje se Člověče nezlob se!Panuje skvělá nálada.Hra je nekonečná,všichni jsou unavení,jde se spát.

Druhého dne si přivstaneme.Na snídani jsou párky a čaj.Počasí je zase úžasné.Cílem výstupu je Smutné sedlo.Cca v 10:00 se vzdalujeme od chaty.Stopa je celkem dobrá,a tak cesta rychleji utíká.Při cestě do Smutného sedla si každý promýšlí svoji line.Robin nám radí jak ji vybírat a co si je třeba promyslet.Sláva si nachází místo,připravuje foťák.

Robin jede první.Mizí za horizontem.Poté přicházíme na řadu my.Každý si vybírá svojí stopu.Dole nastává kritika.Dáváme si lyže na batoh a šlapeme nahoru.Neustále zastavujeme a každý si promýšlíme svojí další jízdu.Slávek fotí.Robin se rozjíždí a ukazuje že se nebojí.Vybírá si krásnou line zakončenou dropem ze sněhového převisu.My nechápeme.Naše druhá jízda je o něco lepší.Pavlík si stěžuje že neumí krotit své široké volkl sumo.Smějeme se!Sláva a Pájou balí foťáky  a všichni se drápem na hřeben.Na druhé straně objevujeme nevídané.Žleb bez jediné stopy,jen čistý prašan.Robin rozhoduje že může hrozit utrhnutí laviny,a tak jede jako první. Dropuje si skálu a odjíždí si krásně dolů.Pak jedeme my.Úsměvy v naších tvářích mluví za vše.Každý je spokojen.Vrháme se na poslední freeride tohoto dne.Šlapeme na hřeben,sláva fotí.Za každým se jen práší…Přijíždíme k chatě.Balíme věci jdeme se najíst.Sláva nás učiňuje veselejšími.Nastává gratulace k mým jmeninám završená panákem Borovičky z horcom.Robin s Kristýnkou zůstávají ještě jednu noc,přejeme si šťastnou cestu.Opět nazouváme přeskáče a připravujeme se na „NightRide“ ve kterém se jede o karton Redbullu.Žádné čelovky a žádná pravidla,pouze tma a intuice.Billo jede první a ujíždí,já se ho snažím dohnat.Roman,Pája,Buko a Pavlík jsou někde vzadu.Doháním Galase který jede na boardu,v zápětí vidím temný stín.Nikdo jiný než Billo to nemuže být a tak se ho snažím dohnat.Nastává souboj ve kterém mě Billo poráží a projíždí závorou asi o tři metry dříve než já!Pak doráží zbytek.Balime věci do auta a vyrážíme směrem Třinec.

s p o n z o r e d  b y :