česky

zpět

Mé první focení B.A.S.E. wing suit flying

_mil9628.jpgPřed měsícem sem dostal nabídku na focení  Martina Trdly který provozuje wing-suit flying…

Pro nezasvěcené to je klasický BASE ale s tím že letec neboli pilot má na speciálním  obleku dodělané křídla.Která mu umožnují  létat PROXY kolem skal, lesů a jiných oběktů. Termín PROXY znamé létání v těsné blízkosti od stromů skal okolo 5 až 3 metrů v celkem velké rychlosti okolo 180 kilometrů za hodinu.

Takže moje čtvrteční ráno začíná nasednutím na vlak, který mne dopravil do Prahy, kde mne nabral Martin.Cesta byla velice příjemná a pro mne velkým přínosem, dozvěděl sem se o tomto sportu velice mnoho informací které jak doufám využiji  na další fotografické výpravě.

Na čáře za Budějkama přesedám ke Galáskovi a Verče do auta.Následuje né moc dlouhá cesta do městečka Gmunden u nádherného jezera Traunsee  kde byl náš cíl cesty hora Traunstein.Ubytováváme se v kempu, dáváme jedno pivko, menší míting  a jde se spát, jelikož budíček je brzo ráno.

Vrchol Traunsteinu se tyčí do výšky 1691m.n.m. a podle Martinova povídání jsme zvolili asi tu nejtěžší zato nejkratší cestu (Feratu)  na vrchol s převýšením 1200m.

Páteční den začíná snídaní koupelí  v jezeře a nabalením věcí. Autem dojíždíme na druhou stranu jezera, odkud vyrážíme. První den focení bylo domluveno že Martin vyběhne nahoru , skočí a pokud dovolí počasí tak stihne ještě jeden seskok. Bohužel hlášené bouřky  na polední hodinu  dovolily jen jeden seskok  a tím pádem se  kamera ani foťák nedostali až na vrchol.

Po příjezdu do kempu proběhla večeře opět míting balení padáku  a hurá na kutě.

Sobota nebyla vydařená vůbec.Martil se opět vyškrábal na exit a doufal že se bohové hory umoudří  a odkryjí  vrchol schovaný v oblačnosti. Cirka po 4 hodinovém čekání Martin skočil a to bylo zase vše. Večer klasicky míting zhodnocení fotografií a videí , balení padáku nějaké ty pivka  a hurá na kutě.

V neděli ráno se budím a co mé oči nevidí, nádherně slunečné počasí.V mžiku je rozhodnuto že celá výprava jde okamžitě na vrchol nafotit a natočit Martina jak skáče z Exitu. Výšlap na vrchol jsme zvládli v rekordním čase, snad jsme měli hodinovou rezervu.

Na chatě Martin potkává dalšího BASE jumpera s kterým se dává do řeči a zjištuje že Martin Tento Exit otevřel jako první J .

Já s Galáskem jdeme na jednu feratu z které je nádherný výhled doůdolí.Navazujeme stativy, fotoaparáty, kamery a taky sebe…Nerad bych totiž spadnul do 500m hluboké díry J.

Martin se zatím obléká, následně slaňuje na exit, dává znamení  a HOP….já fotím, Galas točí a do jedné minuty je po srandě.

Cestu dolů si vybíráme velice špatně, ta nejdelší co na vrchol vede. Našli jsme taky nějakou zkratku ale z té nás vyhnala bouřka a tak jsme raději šli nazpět na značený chodník….

Následovalo balení a odjezd domů.Velice děkuji Martinovi Trdlovi a Tomáši Galáskovi že mi umožnili zúčastnit se této výpravy.Doufám že to není poslední taková výprava J.

Zdraví  Slavíček

Odkaz na fotogalerii: http://www.statusnormal.cz/cz/91/fotogalerie/moje-prvni-foceni-b-a-s-e-/

s p o n z o r e d  b y :